Monday, January 17, 2011

Flying Car

Amerika Federal Aviation Administration telah disahkan Peralihan terbang Terrafugia kereta sebagai Light Sukan Pesawat. Walaupun mobil / pesawat melebihi had kategori dengan berat 50kg, Terrafugia berpendapat bahawa pesawat telah harus melewati jalan dan peraturan lalu lintas juga, sementara yang lain Light Sukan Pesawat tidak perlu mengira beban tambahan tersebut.

FAA merupakan badan regulasi penerbangan di Amerika, jadi ini ialah seperti pengoperan Rego. Ini juga bermakna sesiapa sahaja dengan lesen Pilot Sport dasar boleh terbang itu. Rupanya lesen kos jauh lebih sedikit dan memerlukan waktu kurang dan usaha untuk menerima dari lesen perintis penuh.

Menghidupkan mimpi kereta terbang ke realisasi adalah sebuah pasukan kecil lulusan Massachusetts Institute of Technology yang dibentuk oleh syarikat, Terrafugia. Dan sementara kereta terbang masih mungkin tampak mimpi bagi sebagian besar dari kita, CEO, Carl Dietrich, menegaskan Peralihan akan tersedia di pasaran tahun depan.

Peralihan hanya perlu 520M lepas landas melalui rintangan dari 15m tingginya dan pesiar bisa di sekitar 200km / h. Hal ini juga akan terbang untuk jarak sekitar 700 km sebelum perlu mengisi bahan bakar sebuah. Peralihan hanya menggunakan rata-rata konsumsi bahan bakar 7.8L/100km di jalan juga, tidak buruk untuk kereta yang benar-benar lalat!

No comments:

Post a Comment